حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

پس از گذشت چند روز از تهدید حمله نظامی به ایران در ماه‌های آینده در رسانه‌ها، باراک اوباما، شب گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی، استراتژی خود را در رویارویی با مسأله هسته‌ای ایران اعلام کرد.
 

  باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «ان‌.بی‌.سی» گفت که برای همه روشن می‌کنم که من تنها به راهکار دیپلماتیک برای حل مسأله هسته‌ای ایران معتقدم.



به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، به هیچ روی خواهان برافروخته شدن جنگ جدیدی در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه نیست، چرا که وقوع چنین حمله‌ای، پیامدهای منفی بر اقتصاد آمریکا به دنبال خواهد داشت و قیمت نفت روزافزون افزایش خواهد یافت.



وی همچنین افزود که وی بر این باور است، ایران قصدی برای حمله به آمریکا ندارد و هم‌اکنون نیز می‌پندارد که ایران توانایی چنین حمله‌ای را نیز ندارد.



رئیس جمهور آمریکا گفت: ایجاد جنگ در منطقه خلیج‌فارس، تأثیرات مخربی بر جریان نفت خواهد داشت و تأثیر بسیاری بر آمریکا خواهد گذاشت.



اوباما همچنین روشن ساخت که اولویت نخست وی،حفظ امنیت آمریکاست، اما درباره امنیت اسرائیل هم وی می‌کشد، با گفت‌وگو‌های دیپلماتیک، مسأله هسته‌ای ایران حل و فصل شود.



نکته جالب در این میان این که اوباما بر خلاف سخنان پیشین خود در این مصاحبه، این جمله همیشگی خود را که همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی هم در مواجهه با ایران روی میز است، تکرار نکرد و تنها بر حل مسأله از راه دیپلماسی تأکید کرد.



اظهارات اوباما در حالی صورت می‌گیرد که جمع‌بندی رهبران جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ، این گونه است که هر گونه حمله احتمالی به ایران، فاجعه‌ای برای جهان و منطقه خواهد بود.  


وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته گفت: حمله به ایران، فاجعه‌ای بازگشت‌ناپذیر است.



وی افزود: اگر اراده سیاسی قوی از سوی هر دو طرف باشد، مسأله هسته‌ای ایران به سرعت و در چند روز حل خواهد شد.



داود اغلو ادامه داد: مسأله فنی میان دو کشور، چندان پیچیده نیست؛ تنها باید دو طرف اراده سیاسی قوی و اعتماد متقابل به هم داشته باشند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها