حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

آل‌سعود نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد

"سعیدالشهابی" نویسنده و چهره سرشناس بحرینی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در عربستان سعودی امری حتمی است، تاکید کرد که آل‌سعود نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد.

به گزارش جهان "سعید الشهابی"، نویسنده و تحلیلگر بحرینی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که عربستان سعودی روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت،‌ چون آل سعود نمی‌توانند چندان در راس قدرت باقی بمانند، به ویژه آنکه آنها در تحریف و مصادره انقلاب‌های عربی نیز دست داشته‌اند.
 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 20:2 :: نويسنده : مهردادفلاحی

پاسخ به مطلب زمینه سازی ظهور آری یا نه؟-بخش اول (اختصاصی)

اخیرا مطالبی با عنوان «زمینه سازی ظهور آری یا نه؟» در دو قسمت در فضای مجازی انتشار یافته است که ظاهرا از کتابی با عنوان «راز پنهانی و رمز پیدایی» نوشته دکتر سید محمد بنی هاشمی اخذ شده است.نگارنده موفق به تهیه این کتاب و مطالعه آن نشد و با توجه به ضیق وقت و عدم فراهم بودن منبع مطلب فوق تنها مطلب دو قسمتی منتشر شده نقد خواهد شد.

 

 



ادامه مطلب ...

رقص و پایکوبی در جشنهای شهرداری/
شهرداری تهران در روز عید سعید فطر اقدام به برگزاری مراسم جشن در پارک ها و فرهنگسراهای مختلف تهران کرد که البته ماننده همیشه با حاشیه های فراوانی روبرو بود.
به گزارش خبرنگار مشرق، در یکی از این مراسم ها که چهار شنبه شب، در بوستان ولیعصر (عج) شهر ری برگزار شد، شهرداری تهران از هشت خواننده مبتذل برای برگزاری کنسرت دعوت کرد. این خواننده ها نیز در مراسم یادشده به اجرای موسیقی های مبتذل و تحریک کننده پرداختند.



ادامه مطلب ...
وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد: با مسئولیت کامل اعلام می کنم که حمایت یکجانبه از طرح کوفی عنان در سوریه یک تلاش تحریک آمیز است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در نشست خبری بعدازظهر امروز با صالحی وزیرامورخارجه کشورمان که در وزارت امورخارجه برگزار شد گفت: در پی ملاقات های روسای جمهوری روسیه و ایران در شانگهای امروز با وزیرامورخارجه ایران دیداری داشتیم که موضوعات دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر روابط تجاری و مبادلات بین دو کشور تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه به 30 میلیارد دلار افزایش یافته است و امیدواریم که سومین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه نیز به زودی برگزار شده و به همکاری های دو کشور در زمینه سرمایه گذاری و اقتصادی کمک کند.



ادامه مطلب ...
گزارش ویژه مشرق/
آیا اینترنت به بزرگترین و مخوف‌ترین ماشین جاسوسی دنیا تبدیل شده است؟ ابزارهای جاسوسی عصر جدید چگونه عمل می‌کنند؟ آیا مهم‌ترین و جدیدترین ابزار جاسوسی دنیا را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که هر شهروند ناخواسته به یک جاسوس تبدیل شده است؟ در این گزارش به معرفی و نحوه عملکرد و بررسی جاسوسی سایبری و ابزارهای مورد استفاده آن خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب ...

 

توصيه هاي مهم رهبر معظم انقلاب به منتخبان مجلس نهم:
رهبر انقلاب اسلامي دوئيت و تفرقه را نشانه ضعف خواندند و افزودند: در زمينه اختلاف نظرها نيز مراجع حل اختلاف مشخصند و مراجعه به قانون يا نظر شوراي نگهبان، تكليف همگان را مشخص مي كند و در هر حال بايد اتحاد و همدلي مسئولان بروز بيايد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار نمايندگان منتخب ملت در نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تأكيد كردند: مجلس در عمل به وظايف مهم و اساسي خود، بايد ضمن برخورداري از شاخص هاي يك مجلس زنده، پرتحرك و پرنشاط در ابعاد مختلف سياسي، اخلاقي و مالي نيز، ‌مجلسي سالم باشد.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:13 :: نويسنده : مهردادفلاحی

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز بدون حضور احمدی‌نژاد در ساختمان قدس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
به گزارش مشرق ، محمد هاشمی رئیس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس این مجمع گفت: امروز رئیس جمهور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا نکرد.

بنا بر این گزارش محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار و پس از سه سال در اردیبهشت ماه سال 91 در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرد اما با این حال به نظر می رسد حضور احمدی نژاد به صورت یکی در میان و منقطع در این جلسات خواهد بود.

حجت الاسلام پناهیان در نهمین جلسه از سلسله نشست های
امام مي‌خواست از ليبرال‌ها متنفر باشيم و نه فقط مخالف/در سال آخر "اسلام ناب" ورد زبان امام بود

فرا رسیدن ماه خرداد و ایام ارتحال معمار انقلاب اسلامی، بهانه ای شد تا قرار گاه عمار با برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان "دهه خط امام" به بررسی ویژگی های گفتمانی "خط امام" بپردازد.

 در هشتمین نشست از این سلسله همایش، حجت الاسلام و المسلمین عليرضا پناهيان با موضوع بررسي مواضع امام در سال آخر حياتشان به سخنرانی پرداخت. 

در ادامه متن کامل این سخنرانی را تقدیم می کند:



ادامه مطلب ...

طبق گزارش نیویورک تایمز آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و واحد سایبری اسرائیل استاکس‌نت را طراحی کرده‌اند.

 بنا به گزارشی که نیویورک‌تایمز منتشر کرده است، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کند ساختن روند توسعه برنامه هسته‌ای ایران، دستور حملات سایبری استاکس‌نت به ایران را صادر کرده است.



ادامه مطلب ...

گفت و گو با فرزند ارشد پدر موشکی ایران؛
یك بار كه در جلسه اي براي ارائه گزارش كارها خدمت رهبر رفته بود، همه مؤدب و آرام نشسته بودند و گزارش كارها را مي دادند. پدرم يك دفعه برمي گردد و مي گويد: آقا! مي داني چرا من اين قدر دوستت دارم، عاشقتم؟! چون تو فرزند اميرالمؤمنيني، چون راه ايشان را در جامعه دنبال مي كني، به همين خاطر، منم نوكرتم!



ادامه مطلب ...

 

نصب 7 نوع موشک روی موتورهای مدرن؛
نمونه ای از این موتورها با استتار بیابانی و آر-پی-جی-29 و برخوردار از تورهای استتار چند طیفی رونمایی شده است. راکت انداز آر-پی-جی-29 که امروزه در داخل کشور ساخته می شود، دارای قابلیت شلیک در شب و روز علیه اهداف زرهی، سنگرها و استحکامات دشمن است و قدرت بالای این سلاح در جنگ های اخیر و علیه بهترین تانک های غربی اثبات شده است.

 



ادامه مطلب ...

گزارش ويژه مشرق/

آنچه طي هفته هاي گذشته توجه صاحبنظران و کارشناسان امور سوريه را به خود جلب کرده است، انتشار اطلاعيه ها و اعلاميه هاي جديدي در برخي وبگاه هاي تروريستي از سوي گروهي مسلح به نام "جبهة النصرة لأهل الشام (جبهه ياري مردم شام) است که نام آن براي نخستين بار است که به گوش کارشناسان حوزه گروه هاي ترويستي سلفي و تکفيري مي خورد.

 



ادامه مطلب ...

قل قل قلیان‌های زنانه

 


ماجرای تاسیس قهوه خانه های مخصوص زنانه مدتی است که موجی در رسانه‌ها ایجاد کرده است و مخالفان بسیاری را برای خود دست و پا کرده است.


قلیان

ماجرا از آنجا آغاز شد که رئیس اتحادیه قهوه خانه داران روز 31 اردیبهشت ماه در خبری اعلام کرد که این اتحادیه پیگیر راه اندازی قهوه خانه ویژه بانوان است. وی ادامه داده بود در نظر داریم با همکاری و اجازه نیروی انتظامی و اداره اماکن، مکانی ویژه بانوان ایجاد کنیم و صحبت‌هایی نیز در این باره انجام شده است. یک روز از اعلام خبر رئیس اتحادیه قهوه خانه داران نگذشته بود که فرمانده نیروی انتظامی از مخالفت شدید پلیس با راه‌اندازی قهوه خانه‌های ویژه زنان خبر داد و گفت: .............



ادامه مطلب ...

 

چند برش از خاطرات ناب «مدح خورشید»
  «مدح خورشید» تازه‌ترین كتاب منتشر شده از سوی موسسه انقلاب اسلامی، گزیده‌ای از خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره) است.

 



ادامه مطلب ...

احمد شفيق در دیدار با سياستمداران آمريكايي تاكيد كرد:
فعال رسانه اي عرب فاش کرد: احمد شفيق نامزد انتخابات رياست جمهوري مصرحدود يك هفته و نيم پيش در دیدار با گروهي از سياستمداران و كارگزاران آمريكايي تاكيد كرد كه انقلابيون مصري را سركوب و در صورت اعتراض به نتيجه انتخابات اعدام خواهد كرد.



ادامه مطلب ...

به گزارش پایگاه 598، در پی اهانت برنامه ریزی شده و بیشرمانه خواننده هتاک به ساحت مقدس امام مظلوم علی نقی(علیه السلام) بار دیگر قلوب مسلمانان جهان و بخصوص شیعیان جریحه دار شد و این اقدام شنیع و وهابی پسند با واکنش های بسیاری از سوی مسلمانان و آزادگان جهان مواجه گردید.



ادامه مطلب ...

مشاور امنيت ملي سابق عراق خبر داد:
مشاور امنيت ملي سابق عراق گفت که عناصري از سازمان جاسوسي رژیم صهیونیستی "موساد" به عناوین مختلف برای ترور دانشمندان و خلبانان عراقی وارد خاك این کشور شدند. /موفق الربيعي گفت: "بسياري از نظاميان اشغالگر آمريكايي تابعيت دوگانه آمريكايي و اسرائيلي دارند، درنتيجه هر يك از اين نظاميان كه تابعيت اسرائيلي دارد، اسرائيلي است و در وهله اول به اسرائيل وفادار است" .



ادامه مطلب ...

نيروي انتظامي كجاست؟قوه قضائيه كجاست! ؟دیدن استعمال مواد مخدر دیگر عادی شده است! کافی است کمی دقت کنید؛ در یکی از پارکهای جنوب شهر، در آلونک های ساخته شده برای این کار، در ملا عام و ...
 
تاریخ انتشار: 11 خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸



ادامه مطلب ...

 

در گفتگو با شبکه فرانس 24؛
رئیس جمهور تاکید کرد: ما خواستار همکاری در زمینه هسته ای در شرایطی برابر و احترام متقابل و با رعایت حقوق بشر هستیم./مدیریت جهانی مانع کمک ما به مشکلات اقتصادی جهان می‌شود/بعد از پایان ریاست جمهوری برای صلح و دوستی در جهان تلاش می‌کنم/
به گزارش مشرق یه نقل از آنا، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه فرانس 24 به سوالا متعدد خبرنگار این رسانه پاسخ داد.
 

 



ادامه مطلب ...

ترابیان با دستور چه کسی با رئیس فدراسیون امارات مذاکره کرد؟
امارات بازی دوستانه برهم می‌زند، فدراسیون ایران از ریاست یک اماراتی بر آسیا حمایت می‌کند!

اواخر فروردين ماه بود که قرار شد تيم ملي ايران با سفر به امارات يك بازي دوستانه با تيم ملي اين كشور برگزار كند. در حالي كه كارلوس كی‌روش و همكارانش تيم ملي را آماده برگزاري اين بازي دوستانه كرده بودند، يوسف سركال سرپرست فدراسيون فوتبال امارات با ارسال نامه‌اي به علي كفاشيان، رسما اعلام كرد به دليل سفر دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران به جزيره ایرانی ابوموسي، این بازی دوستانه به صورت یکجانبه از سوی تیم ملی امارات لغو می شود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 15:43 :: نويسنده : مهردادفلاحی

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:
علت دشمنی با ائمه رضوی و امام هادی(ع)، تبدیل «معارف شیعی» توسط ایشان به «قدرت اجتماعی» بود

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان که مدتی است در جلسات هفتگی هیات محبین اهلبیت در شهر مقدس قم، بحث «قدرت اجتماعی» را دنبال می‌کند، در سخنرانی این هفته خود ضمن اشاره به اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس ائمۀ رضوی(ع) و به ویژه امام هادی(ع) با بیان اینکه پایه‌های قدرت اجتماعی شیعه و «ولایت فقیه» در زمان امام هادی(ع) تثبیت شد، گفت: اهانت به امام هادی(ع) می‌تواند یک اهانت استراتژیک محسوب شود، چون ایشان معارف شیعی را تبدیل به قدرت اجتماعی کرد.



ادامه مطلب ...

نگاهی به سیر تحول یک اسلحه در هواپیماهای جنگی؛
روسها در مورد چند جنگنده خود نیز سنت شکنی کرده و از توپهای گاتلینگ 6 لول بهره بردند. توپهای سری " GSh-6-30 " با کالیبر 30 میلی متر که بر روی جنگنده حمله به اهداف زمینی میگ 27 نصب شده است. نواخت این توپ 30 میلی متری بین 4 تا 6 هزار گلوله در دقیقه اندازه گیری شده است.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:نماز,رکوع,سال60, :: 12:27 :: نويسنده : مهردادفلاحی

آن جا سعی می کردیم بیشتر نمازهایمان را داخل سنگر به جماعت بخوانیم یا اگر اوضاع آرام بود بیرون و در فضای باز. هر روز یکی از بچه ها امام جماعت می شد وبقیه اقتداء می کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، آن چه خواهید خواند ، خاطره ای است از اسفندیار سفیدیان ، از بسیجیان دامغانی :



ادامه مطلب ...

"محمد مُرسی" نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر تأکید كرد که پایه سیاست خارجی‌اش بر رابطه با تمام کشورهای منطقه از جمله ایران خواهد بود و تلاش مي کند روابط ممتازی با تهران داشته باشد.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، "محمد مُرسی" نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر و نخستين گزینه پیروز انتخابات ریاست جمهوری اين كشور، در سخناني درباره سیاست خارجی خود در صورت پیروزی در این انتخابات گفت که این سیاست، بر برقراری رابطه با تمام کشورها از جمله کشورهای منطقه و به ويژه "جمهوری اسلامی ایران" استوار است.

 



ادامه مطلب ...

حاشیه های افتتاحیه مجلس نهم/
جلسه افتتاحیه بهارستان نهم در ساعت ۸:۴۲ صبح امروز ۷ خرداد همزمان با روز مجلس با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع به کار کرد که با حاشیه هایی همراه بود.

 



ادامه مطلب ...

گزارش مشرق از یک توانمندی نامتقارن سپاه ؛
باور-2 پرنده ای با بال نصب شده در بالای بدنه است. بال به شکل دلتای معکوس با مساحت زیاد، دارای زاویه هشتی(انهدرال) زیاد، با انحنای سطح زیرین بال، ریشه بال طولانی و امتداد یافته تا دم است. در صورتی که امکان حمل موشک های هوا به هوا در رده دوش پرتاب در باور بوجود بیاید امکان درگیری با پهپادهای پرشمار دشمنان نیز قابلیتی استثنایی برای آن خواهد بود.
  به گزارش گروه دفاع و امنیت، قایق های پرنده یا ادوات اثر سطحی نوعی از وسائل دوزیست آبی-هوایی محسوب می شوند که ضمن قابلیت نشستن و بلند شدن از روی آب، با طراحی خاص خود از پدیده اثر سطحی استفاده کرده و قابلیت های عملیاتی خود را افزایش می دهند.
 



ادامه مطلب ...

امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست،..................

 



ادامه مطلب ...
شنبه 6 خرداد 1391برچسب:مذاکره , هسته ای , شریعتمداری, :: 8:36 :: نويسنده : مهردادفلاحی

حسین شریعتمداری:
از هم اكنون مي توان حدس زد كه مذاكرات مسكو نيز، دستاوردي به دنبال نخواهد داشت و اگر قرار باشد مذاكرات در اين بستر صورت پذيرد- كه شواهد اينگونه نشان مي دهند- حضور ما در مذاكرات مسكو، تامين نياز دشمن به «مذاكره» است و بهتر آن كه در مذاكرات بعدي- چه مسكو و چه هر نقطه ديگر- شركت نكنيم.
از اجلاس دو روزه بغداد و مذاكرات فشرده تيم هسته اي كشورمان با نمايندگان 1+5 اگرچه هنوز گزارش رسمي و اطلاعات دقيقي منتشر نشده است و طرفين درباره نتايج به دست آمده و يا بن بست هاي احتمالي به كلي گويي بسنده كرده اند ولي شواهد موجود و برخي از اظهارنظرهاي پيراموني حكايت از آن دارند كه آمريكا و ................
 



ادامه مطلب ...
سرانجام اخراج منافقین از پادگان اشرف آغاز شد و تاکنون بالغ بر 2هزار نفر از اعضای منافقین ضمن خروج از این پادگان به کمپ ترانزیت که قسمتی محصور از پادگان لیبرتی است، منتقل شده اند.
 به گزارش مشرق، بر اساس توافق صورت گرفته میان دولت عراق و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، قرار شد که کمپ ترانزیت مکانی باشد تا اعضای منافقین را به صورت موقت و تا بررسی پرونده درخواست پناهندگی هر یک از آنها، در خود جای دهد.


 


ادامه مطلب ...

رنجنامه‌ سروش‌ علیه‌ خاتمی:
این رنجنامه را تلخ کامانه و در کمال نومیدی و ناخشنودی، هنگامی می نویسم که قیام آرام و دموکراتیک مردم ایران در خرداد ١٣٧٦، تجربه شیرینی بود که قدرناشناسی و فرصت سوزی آن خواجه خنده رو بر آن مهر خاتمت زد و خلقی را تلخ کام و ناآرام کرد.
به گزارش مشرق ، سایت خودنویس به مناسبت سالگرد تولد جریان دوم خرداد، با بازخوانی آخرین مواضع عبدالکریم سروش و عباس عبدی در مورد محمد خاتمی، از کاهش محبوبیت وی در میان طرفداران این جریان سیاسی خبر داد.
 



ادامه مطلب ...

 

در کنفرانس مطبوعاتی جلیلی و اشتون چه گذشت؟
یکی از توافقات دو طرف ادامه مذاکرات در 18 و 19 ژوئن در مسکو بود که کاترین اشتون در کنفرانس خبری خود به آن اشاره کرد. سعید جلیلی دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز در کنفرانس خبری خود به بخش مذاکرات غیر هسته‌ای پرداخت و گفت: ایران در این بخش در مورد دموکراسی در بحرین نظرات خود را مطرح کرد.
به گزارش مشرق ، سعید جلیلی و کاترین اشتون سه دور با هم بصورت دو جانبه به مذاکره نشستند و معاونین آنها یعتی باقری و اشمید نیز مذاکراتی را بصورت دو جانبه با یکدیگر برگزار کردند . یکی از توافقات دو طرف ادامه مذاکرات در 18 و 19 ژوئن در مسکو بود که کاترین اشتون در کنفرانس خبری خود به آن اشاره کرد. سعید جلیلی دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز در کنفرانس خبری خود به بخش مذاکرات غیر هسته‌ای پرداخت و گفت: ایران در این بخش در مورد دموکراسی در بحرین نظرات خود را مطرح کرد.


ادامه مطلب ...

مذاکرات دو روزه بغداد لحظاتی پیش پایان یافت و کنفرانس خبری دقایقی دیگر آغاز می‌شود.
به گزارش مشرق به نقل از فارس ، این شهر از روز چهارشنبه به مدت 2 روز شاهد برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود.

دور اول گفت‌وگوهای ایران و 1+5 ساعت 12:30 به وقت عراق در دارالضیافه نخست وزیری عراق برگزار و هیئت های مذاکره کننده به مدت 3 ساعت پشت درهای بسته به گفت‌وگو نشستند.
 



ادامه مطلب ...
فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع):
همزمان با اولین روز از ماه رجب و سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) و همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، امروز مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، همزمان با اولین روز از ماه رجب و سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)  و.................


ادامه مطلب ...

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز گذشته در نطقی عجیب اتهاماتی علیه سپاه پاسداران مطرح کرد. او که گویا خیالش از مصونیت قضایی نمایندگان راحت است، مدعی شد سپاه در اغلب حوزه های انتخابیه دخالت کرده است.

مطهری که همچنان فتنه 88 را هم یک اختلاف نظر داخلی قلمداد می کند، البته هیچ مدرکی و مستندی در تایید سخنانش ارائه نکرد و همین موضوع سبب اعتراض گسترده نمایندگان شد. در ادامه این اعتراض ها امروز هم 2 نماینده مجلس در گفت وگو با جهان خواستار رسیدگی قضایی به سخنان مطهری و برخورد با ادعاهای بی مبنای سیاسیون علی ارکان اصلی انقلاب شدند.





ادامه مطلب ...

لحظه به لحظه با نشست بغداد؛
"گری سیک" مشاور سابق شورای عالی امنیت ملی آمریکا گفت: "گروه 1+5 به این توافق مشترک رسیده‌اند تا بسته‌ای را در نشست بغداد به ایران ارائه کنند اما از محتویات آن مطلع نیستم اما معتقدم ارائه بسته به ایران اقدام مناسب و خوبی است. بسیاری از مردم ایران و سایر کشورها معتقدند روسیه نسبت به سایر کشورهای غربی موضع متفاوتی اتخاذ کرده است، بنابراین فکر می‌کنم اگر این موضوع صحیح باشد روس‌ها هم با سایر هیئت‌ها همراه خواهند بود.



ادامه مطلب ...

ازدواج عثمان با دو دختر رسول الله

آيا ازدواج دو دختر پيامبر (ص) با عثمان صحت دارد ؟

يكي از فضيلت‌هايي كه براي عثمان بن عفان نقل كرده‌اند ، ازدواج با دو دختر نبي مكرم اسلام صلي الله عليه وآله وسلم به نام‌هاي رقيه و ام كلثوم است . در اين باره نظريات مختلفي وجود دارد ، اهل سنت با قاطعيت تمام بر آن پافشاري مي‌كنند ؛ اما از طرف ديگر برخي از محققين شيعه بر اين اعتقاد هستند كه همسران عثمان هيچ كدامشان دختر پيامبر نبودند ؛ بلكه ربيبه آن حضرت و دختران خواهر حضرت خديجه بوده‌اند و براي اين احتمال دلايلي نيز ذكر كرده اند كه ما بدون هيچگونه اظهار نظر اين دلايل را به صورت مختصر نقل و قضاوت به عهده خوانندگان گرامي وا مي گذاريم .



ادامه مطلب ...

 

به اعتقاد آیت الله مصباح، میان علوم انسانی و دین نسبت به عموم خصوص من وجه برقرار است به این معنا که برخی از مسائل علوم انسانی مثل آمار و حسابداری و یا مسائل زمان و مکان در فلسفه ربطی به دین ندارد و برخی از مسائل دینی نیز ربطی به علوم انسانی ندارند؛ اما اعظم مسائل علوم انسانی ارتباط با دین دارد. بنابراین فرهنگ و مکتب اسلامی نمی تواند از علوم انسانی جدا باشد و هیچ نظری درباره آنها نداشته باشد.

 

 



ادامه مطلب ...

آیا کمیته المپیک تن به خواسته صهیونیست ها می دهد؟
در حالی که تا چندی دیگر نگاه ها به سمت لندن و رویداد بزرگ ورزشی آن معطوف خواهد شد، رژیم صهیونیستی تلاش گسترده ای را برای بهره برداری تبلیغاتی از آن آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، شاید هنوز در یاد برخی باشد که در المپیک 1942 مونیخ چه حادثه ای روی داد که آن را برای همیشه ماندگار کرد. در آن روزها، شماری از مبارزان هوادار جنبش آزادی بخش فلسطین وارد دهکده بازی ها شده و اقدام به گروگان گیری ورزشکاران صهیونیست حاضر در این مسابقات کردند.



ادامه مطلب ...

نگاهی به قوانین دیگر کشورها برای پوشش و نقش پلیس در اجرای آن؛
مخالفان گشت های ارشاد بخواهند یا نخواهند و هرکسی حتی شخص رئیس جمهور هم که طرفدار آنها باشد اما طرح ولایی و مهم گشت های ارشاد توسط ناجا در حال اجراست. این در حالی است که نگاهی به قوانین سایر کشورهای دنیا در زمینه پوشش نیز اینطور می گوید که مخالفت با گشت ارشاد چهره ای غیر از مخالفت با قانون ندارد.



ادامه مطلب ...
پيوندها