ماجراى شرابخوارى عمر بن خطاب + سند
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

از کساني که به اين عمل خبيث مبتلا بود، شخص عمر بن خطاب است که در حالت مستي با استخوان شتر فرق سر "عبد الرحمان عوف" را شکافت سپس نشست و بر کشته هاي بدر گريه مي کرد. خبر به رسول خدا (ص) رسيد، حضرت خشمگين شدند و در حاليکه عبايشان روي زمين کشيده مي شد، نزد عمر آمدند و با وسيله اي که در دست مبارکشان بود بر سر عمر کوبيدند.

به گزارش شيعه آنلاين، از محرمات شرعي به نص قرآن کريم شرب خمر است، و يکي از علل تحريم آن عادت عرب قبل از اسلام به نوشيدن آن است و چون اين عادت اندکي پس از آمدن اسلام هنوز رواج داشت، تحريم آن طي مراحلي از طرف خداوند آغاز شد.

در کتب اهل سنت آمده: با وجود تحريم شرابخواري و ابلاغ آن توسط رسول اکرم صلى الله عليه وآله وسلم، افرادي با حالت مستي به نماز مي ايستادند و خداوند با فرستادن فرمان ديگر آنان را از اين عمل زشت نهي فرمود.

پس از آن گروهي نوشيدن خمر را ترک کردند، و از کساني که به اين عمل خبيث مبتلا بود، شخص عمر بن خطاب است که در حالت مستي با استخوان شتر فرق سر "عبد الرحمان عوف" را شکافت سپس نشست و بر کشته هاي بدر گريه مي کرد. خبر به رسول خدا (ص) رسيد، حضرت خشمگين شدند و در حاليکه عبايشان روي زمين کشيده مي شد، نزد عمر آمدند و با وسيله اي که در دست مبارکشان بود بر سر عمر کوبيدند.

عمر فرياد: زد از خشم خدا و رسول، به خدا پناه مي برم، پس از اين قضيه بود که اين آيه نازل شد: همانا شيطان بوسيله شراب و قمار مي خواهد بين شما دشمني ايجاد کند. عمر با شنيدن آيه گفت: قبول کرديم حکم خدا را.

لازم به ذکر است، اين ماجراي اين داستان در کتاب «مکاشفة القلوب المقرب من علام الغيوب» تأليف عالم سرشناس اهل سنت يعني "أبو حامد غزالي" بيان شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها