قطر به دنبال حاکمیت بر جهان عرب است
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

هفته نامه فلسطینی 'المنار' ؛

قطر به دنبال حاکمیت بر جهان عرب است
منابع خبری از توطئه قطر ضد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به منظور ناامن کردن این کشورها و تبدیل شدن به محور امنیت جهان عرب پرده برداشتند.

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، هفته نامه فلسطینی "المنار" (Al-Manar) سه شنبه 19 اردیبهشت(May 8) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: منابع خبری از توطئه قطر ضد کشورهای عرب حاشیه خلیج [فارس] به منظور ناامن کردن این کشورها و تبدیل شدن به محور امنیت جهان عرب پرده برداشتند.
این هفته نامه فلسطینی با استناد به جزئیات دقیق و مهم اطلاعاتی فاش کرد که قطر از چند ماه پیش نقشه‌ای خبیثانه علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار قرار داده که هدف آن ایجاد هرج و مرج در کشورهای با ثبات این منطقه به ویژه کویت، عمان و امارات است.
بر پایه این گزارش، سازمان‌های اطلاعاتی این کشورها، طی چهار ماه گذشته گروهک‌هایی را شناسایی و دستگیر کردند که برای ارتکاب جنایت‌های خرابکارانه و انفجاری در شهرهای اصلی از سوی قطر حمایت مالی می‌شدند. امارات نخستین کشوری بود که تعدادی از این گروهک‌های تروریستی را شناسایی و دستگیر کرد. بازداشت شدگان اعتراف کردند که در یک پایگاه نظامی نزدیک دوحه آموزش نظامی دیده‌اند و مقادیری مبالغ نقد و کارت‌های بانکی با اسامی مستعار از افراد این گروهک ثبت و ضبط شد. افراد این گروه همچنین در بازجویی‌ها، اماکن مخفی کردن سلاح‌ها و مواد منفجره ای که به محض ورود به امارات به آن‌ها داده شده بود را افشا کردند.
بازجویی از این افراد همچنین از اطلاعات مهمی در خصوص امنیت ملی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه کویت پرده برداشت که مسوولان اماراتی این اطلاعات را به سران کویتی رساندند و بر پایه همین اطلاعات سه گروهک خرابکار که همگی از قطر به کویت رفته بودند ، شناسایی و دستگیر شدند.
در ادامه این گزارش آمده است قطر قصد دارد به "بهشت امن" منطقه خلیج فارس تبدیل شود که البته این کار تنها با اهداف اقتصادی صورت نمی‌گیرد هر چند بسیاری از شرکت‌های امنیتی فعال در منطقه خلیج فارس مقر خود را به دوحه منتقل کردند و به توصیه مستشاران امنیتی از بحرین و کویت نقل مکان کردند.
اما در این میان منافع سیاسی نیز مطمع نظر قطر است به طوری که این کشور در ماه های پیش برای سرقت انقلاب مردمی بحرین ضد رژیم آل خلیفه تلاش کرد اما این تلاش‌ها به شکست انجامید. اکنون قطر به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کویت و امارات روی آورده است و برای این کار گروهک‌های خرابکار به این کشورها گسیل داشته است تا ضد منافع کشورهای غربی و موسسه های رسمی آنان عملیات کنند.
در این میان علیرغم اینکه مواضع عربستان و قطر در قبال بحران‌های منطقه و به ویژه بحران سوریه یکسان و مشابه است، اما به نظر می‌رسد قطر به ایجاد بحران در عربستان نیز بی میل نیست.
در این گزارش آمده است که عربستان و قطر بر سر به کار گیری پسمانده های رهبران القاعده که پس از بن لادن پراکنده شده‌اند، با یکدیگر رقابت می‌کنند. سازمان اطلاعات قطر در این مجال در جنوب یمن فعال شده است و سعی دارد کنترل گروهک‌های القاعده را که به سبب تنش‌های سیاسی حاکم بر این کشور قدرت یافته‌اند را به دست گیرد.
این تلاش‌های قطر با این هدف صورت می‌گیرد که در زمان مناسب، این اعضای این گروه‌ها را راهی عربستان کند این در حالی است که عربستان سعی می‌کند با دیدارهایی که میان رهبران سعودی و سران سازمان القاعده که سال‌هاست در زندان‌های عربستانی به سر می‌برند، این تلاش‌های قطر را خنثی کند. گفته می‌شود که طی هفته های آینده قراردادی میان عربستان و سران القاعده به صورت محرمانه امضا خواهد شد که بر اساس آن پادشاه عربستان برخی از سران این گروه تروریستی را مورد عفو ملوکانه قرار می‌دهد. از سوی دیگر خانواده بن لادن نیز با موافقت رژیم آل سعود از پاکستان به عربستان منتقل خواهند شد که البته فرایند این مهم در حال انجام است.
عربستان بر این باور است که خطر القاعده که سال‌ها با آن جنگید را می‌تواند به فرصت تبدیل کند به ویژه که اخیراً موج آزادی خواهی و دموکراسی خواهی جوانان سعودی در حال گسترش است و ممکن است به طوفانی تبدیل شود که آل سعود را از تخت پادشاهی به پایین بکشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها